Glimmer

Musik mellan tider och platser.

Vi är en duo som spelar i tre genrer, nästan samtidigt: folkmusik (svensk, irländsk, skotsk); medeltid (och renässans); samt nördmusik (filmer, serier och spel). Detta framför vi så ofta vi kan, Embla på fiol, Björn på irländsk bouzouki. Ibland har vi gäster.

Glimmer ser närmast fram emot en sommar med medeltidsmöten, i Lödöse, Bohus fästning och Hova riddarvecka.
Vi spelade nyligen nördmusik på GG bar och sf-bokhandeln (igen), och på Gothcon. Vi körde medeltid på Bohus i påsk och irländskt på Sad Robot Brewing. Vi har spelat sagan om ringen-musik på biomaraton, och kanske hörts i ditt gathörn.
Se oss på Youtube, länkar nedan. Skriv om vi ska komma och spela, eller bara om du gillar våra låtar.Glimmer kommer från en strimma av ljus som ger hopp i Morgoths mörker.